joi, 20 iunie 2013

Corpul uman - Eu sunt Ana


Cărticica despre mine și păpușa Ana din hârtie

În ultima vreme am vorbit (și desenat) destul de mult despre noi ca familie, dar și ca oameni și diferențele dintre noi. Ana știe că, ochii ei sunt căprui și a lui mami verzi, dar tot timpul există veșnica întrebare: de ce ? Lecția noastră de astăzi s-a împărțit în două păți, la început am citit despre corpul uman și apoi am trecut la joacă, ne-am distrat făcând-o pe Ana din hârtie.



Prima parte - ne uitam la poze si citim

Mica mea Enciclopedie Dokeo, editura RAO

Prima carte citită a fost Mica mea Enciclopedie Dokeo (editura RAO) care eu o recomand din tot sufletul pentru copii peste 3 ani, este foarte frumos ilustrată și conține informații adaptate pentru vasta lor. Are șapte capitole: corpul, casa în care locuim, în oraș, animalele și plantele, istoria, lumea, universul iar fiecare capitol începe cu două planșe mari, pliante. Capitolul la care ne-am oprit noi astăzi, Corpul, ne arată părțile componente a corpului uman, scheletul, mușchii, inima, simțurile, ce se întâmplă când tragem aer în plămâni sau când înghițim mâncare. Toate acestea sunt explicate pe scurt, în cuvinte simple pe înțelesul copiilor.

Mica mea Enciclopedie Dokeo, editura RAO

Am început cu părțile corpului și am dat exemple punând mâna pe partea respectiv a corpului ei. A fost foarte distractiv pentru ea și pană am terminat tot corpul am ajuns să ne gâdilăm una pe alta.

Mica mea Enciclopedie Dokeo, editura RAO

Apoi am citit despre diferențele dintre fetițe și băieți, despre culoarea ochilor, a pielii și a parului, dar și despre cele cinci simțuri: văzul, auzul, gustul, mirosul și pipăitul. Am văzut sistem osos și muscular, am citit despre digestie și respirație dar și despre microbi și vizita la doctor.
La sfârșit am vorbit despre familie și arborele genealogic și am enumerat toate rudele pe care le știm.

După ce am terminat cu Dokeo am citit două cărticele din cadrul seriei Minienciclopedia Larousse, Corpul și Bebelușul de la editura Rao. Cartea Corpul explică același lucru ca și enciclopedia Dokeo și noi am folosit-o pentru a repeta tot ce am învățat. Cartea Bebelușul este preferata Anei de când era mica, în ea am citit despre cele noua luni de sarcină și cum se dezvoltă bebelușul în burtica mamei dar și după naștere, precum și schimbările prin care trece toată familia în așteptarea micului copilaș.
Ultima carte citită a fost după cum spune ea "cartea lui Ana" însemnând albumul bebelușului care l-am ținut pană la vârsta de 1 an, în care avem poze cu ea și evenimentele important din viata ei, album care Ana îl adoră și îmi explică, de fiecare dată când îl citim, ce făcea ea în fiecare poză.

După ce am terminat de citit am tras concluzia finală: toți oamenii sunt la fel dar în același timp fiecare este unic în felul lui și sper, pe viitor să înțeleagă ce înseamnă asta.

Parte a doua - ne jucăm

Păpușa Ana - Materiale necesare: hârtie colorată, foarfecă, lipici, ață și năsturei

Am copiat fetița din enciclopedia Dokeo pe un carton și am decupat conturul cu foarfeca. Ana a lipit rochița din hârtie colorată și din ață a făcut parul. A desenat cu roșu gura și nasul și eu am decupat doi ochi din hârtie maro. La sfârșit a vrut să lipească năsturei pe rochiță.


I-a plăcut așa de mult păpușa încât a luat-o la plimbare de mană să îi prezinte camera ei.

După o pauză de joacă cu păpușa Ana, am continuat cu o cărticică intitulată Cărticica mea în care am consemnat lucruri importante despre Ana. Pe tema asta se pot face foarte multe pagini cu diferite subiecte ca: culoarea preferată sau animalul preferat dar deocamdată suntem prea mici și nu știm să desenam asa de multe lucruri.

Cărticica mea - Materiale Necesare:: hârtie colorată și alba, acuarele sau culori pentru pictat cu degetele, lipici, creioane colorate și o poză.




Prima pagină, poza cu Ana:



Pe a doua pagina Ana a scris cum o cheamă și câți ani are iar eu am completat pe urmă textul numele meu este și eu am .. ani. A vrut neapărat să facă și un desen.


Pe următoarea pagină am făcut cu galben amprentele mânuțelor ei ...


... și pe următoarea amprenta piciorului cu albastru.


La sfârșit a desenat familia ei cum a putut ea mai bine. Mă distreaza foarte mult cum desenează oamenii din linii și apoi le face haine să nu le fie frig mami.


Sper că va plăcut lecția noastră, noi am învățat o mulțime de lucruri despre corpul nostru și ne-am distrat de minune cu păpușa Ana și cărticica ei.

Vă pup, cu drag mămica Ioana și prințesa Ana (3 ani și 10 luni)

Resurse:

2.Cărțile Corpul și Bebelușul tot de la editura Rao nu le găsesc momentan pe nici un site.


4 comentarii:

  1. O lecție tare frumoasă! Bravo!

    RăspundețiȘtergere
  2. V-ati jucat frumos, ne faceti pofta! Imi place tare mult s-o descopar pe Ana!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ma bucur ca va place, Ana a fost asa de incantata de carticica ei incat a purtat-o peste tot si a aratat-o la toata lumea :))

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...